Salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Evt. fraktomkostninger til sistnevnte, må tas over telefon, etter ordreregisrering. Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. e-post eller telefon. Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
Vi er ansvarlig for transaksjoner via evt. betalingskort gjennom nettsiden.
Priser
Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende. Vi tar forbehold om prisendringer fra leverandører.
Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.
KLARNA
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel.
Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto, blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.
Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid ETTER at du har mottatt varen.
Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på en faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på èn enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.
Dine angre- og returrettigheter
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på angrerettskjemaet.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut retur forklarings-dokument, og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på angrerettskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.
Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via vår kontaktside. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine retur-rettigheter.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Hvis du ikke ønsker å beholde varene så kan du sende disse i retur på rimeligste måte, aller helst med PostNord til kr 69, så vi kan spore sendingen. Send oss en kopi av kvitteringen på e-post, og vi vil refundere portoen når vi har mottatt varene. De skal pakkes og returneres i henhold til angreretten.
Håper dette er en grei løsning. Slik har du ikke hatt noen utgifter og kan velge å kjøpe filtre hos noen andre.
Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
Minimumsalder:
For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme i våre tekster og priser, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
© 2019-2024 All rights reserved, ProffVarme AS, Norway